Marketing nieruchomości

Marketing nieruchomości

Rynek nieruchomości z racji produktu który jest na nim przedmiotem obrotu jest rynkiem specyficznym. Reklama produktu, a więc nieruchomości ma tutaj zazwyczaj charakter lokalny i w związku z tym działania marketingowe podlegają na nim odrobinę innym prawom niż w przypadku innego rodzaju produktów.

Działania marketingowe powinny być staranie przemyślane i skanalizowane, tak aby precyzyjnie docierały do tego segmentu rynku na którym znajdują się potencjalni klienci na określony typ mieszkań, domów, apartamentów i powierzchni biurowych.

Istotnym elementem efektywnego marketingu dla firm związanych z nieruchomościami jest ich wizerunek. Rozpoznawalny logotyp i dobra, wiarygodna opinia o przedsiębiorstwie jest elementem o który można oprzeć wszelkiego typu działania reklamowe. W praktyce zaś oznacza to, że dużym firmom o uznanej marce i rozpoznawalnym na rynku zdecydowanie łatwiej prowadzić jest sprzedaż. Małe lub młode firmy na tym samym etapie napotykają na szereg problemów z którymi więksi gracze nie muszą się mierzyć.

Kampanie reklamowe mające na celu sprzedaż zasobów lokalowych i mieszkaniowych mają zazwyczaj określony zasięg lokalny – warto zatem dbać o wizerunek firmy szczególnie na obszarze prowadzonej działalności.

6 komentarzy

  1. mkredyty

    Nie jestem zdania, że można mówić o reklamie nieruchomości, reklamuje to się pastę do zębów, domy i mieszkania się „przedstawia” 🙂

Dodaj komentarz